Ankara küresel diplomasi trafiğinin merkez üssü haline geliyor

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, önümüzdeki dönemde Ankara'da düzenlenmesi planlanan NATO ve Türk Devletleri Teşkilatı (TDT) zirvelerine ilişkin dikkat çeken açıklamalarda bulundu.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkiye'nin ev sahipliğinde gerçekleşecek üst düzey zirvelerin başkentin uluslararası arenadaki stratejik konumunu güçlendireceğini vurguladı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, önümüzdeki dönemde Ankara'da düzenlenmesi planlanan NATO ve Türk Devletleri Teşkilatı (TDT) zirvelerine ilişkin dikkat çeken açıklamalarda bulundu. Türkiye'nin dış politikadaki etkinliğinin bu tür organizasyonlarla bir üst seviyeye taşınacağını ifade eden Erdoğan, başkentin dünya diplomasisinin önemli bir buluşma noktası olma yolunda ilerlediğini belirtti.

Diplomatik görünürlük artıyor

Erdoğan, söz konusu zirvelerin sadece bölgesel değil, küresel ölçekte de Ankara'nın siyasi görünürlüğüne önemli katkılar sağlayacağını dile getirdi. Başkentin, uluslararası kararların alındığı ve yoğun diplomasi trafiğinin yaşandığı bir merkez olarak anılacağını ifade eden Cumhurbaşkanı, bu süreçle birlikte Ankara'nın küresel diplomasi haritasındaki yerinin daha da belirginleşeceğini öngördüğünü kaydetti.

Bu gelişmelerin, Türkiye'nin dış politika hedefleri doğrultusunda Ankara'nın merkez rolünü pekiştireceği değerlendiriliyor. Yaklaşan zirveler, devlet başkanlarının ve diplomatik heyetlerin katılımıyla başkentin jeopolitik önemini yeniden ön plana çıkaracak bir platform niteliği taşıyor.

İLGİLİ HABERLER