İstanbul taksi sisteminde komisyonsuz dijital dönem başlıyor

İstanbul ulaşımında yaşanan dijital dönüşüm arayışları, yeni bir yerli uygulama girişimiyle ivme kazandı. İstanbul Taksiciler Esnaf Odası yönetimi, yolcu ve sürücü mağduriyetlerini en aza indirmeyi hedefleyen yeni bir taksi çağırma platformu üzerinde çalışmalarını hızlandırdı.

İstanbul Taksiciler Esnaf Odası Başkanı İsmet Dalcı, mevcut dijital platformların yüksek komisyon oranlarına karşı Singapur sistemini temel alan yerli bir yazılım geliştirdiklerini duyurdu.

İstanbul ulaşımında yaşanan dijital dönüşüm arayışları, yeni bir yerli uygulama girişimiyle ivme kazandı. İstanbul Taksiciler Esnaf Odası yönetimi, yolcu ve sürücü mağduriyetlerini en aza indirmeyi hedefleyen yeni bir taksi çağırma platformu üzerinde çalışmalarını hızlandırdı. Singapur ulaşım modelinden esinlenilerek tasarlanan bu yazılımın, yaklaşık bir ay içerisinde kullanıma açılması planlanıyor.

Komisyon yükü ortadan kalkıyor

Mevcut uygulamaların hem sürücülerden hem de yolculardan talep ettiği yüksek komisyon oranlarının sektörel bir tıkanıklığa yol açtığını belirten İsmet Dalcı, yeni sistemde ek ücret politikasının uygulanmayacağını vurguladı. Oda yönetimi, taksimetre dışında herhangi bir bedel talep etmeyecek olan bu girişimin, hem şoförlerin kazancını koruyacağını hem de yolculara daha ekonomik bir ulaşım deneyimi sunacağını savunuyor.

Test süreçlerinde sona yaklaşıldı

Halihazırda teknik testleri devam eden projenin, İstanbul genelindeki taksi trafiğini daha verimli bir şekilde yönetmesi hedefleniyor. Sistemin tam kapasiteyle devreye girmesiyle birlikte, mevcut dijital çağrı platformlarına yönelik alternatif bir yapının kurulması bekleniyor. Projenin yerel yönetim ve kullanıcılar üzerinde nasıl bir etki yaratacağı ise önümüzdeki günlerde gözlemlenecek.

Sektörün dijitalleşme sürecine dair somut adımların atıldığı bu süreçte, uygulamanın yaygınlaşmasıyla ulaşım ağındaki rekabetin yeniden şekillenmesi öngörülüyor. Yetkililer, bir ay sürecek hazırlık aşamasının ardından sistemin İstanbul trafiğine entegre edileceğini yineledi.

İLGİLİ HABERLER