FIBA 2027 Dünya Kupası elemeleri için parkeye inen A Milli Erkek Basketbol Takımı, Başantrenör Ergin Ataman yönetimindeki ilk mesaisini İstanbul’da tamamladı.
Ay-yıldızlı ekip, önümüzdeki süreçte oynayacağı kritik Bosna Hersek ve İsviçre karşılaşmaları öncesinde hazırlık döneminin startını verdi. Turkcell Basketbol Gelişim Merkezi’nde gerçekleştirilen ilk antrenman, teknik heyet ve oyuncuların yüksek odaklanmasıyla geçti. Çalışmaları Türkiye Basketbol Federasyonu Başkanı Hidayet Türkoğlu ile yönetim kurulu üyelerinin yanı sıra 17 Yaş Altı Erkek Milli Takımı da yerinde takip etti.
Kampa Antalya’da devam edilecek
İstanbul'daki açılış antrenmanının ardından milli takım kafilesi, hazırlık sürecinin geri kalanını sürdürmek üzere Antalya’ya geçecek. Elemelerin C Grubu'nda yer alan milliler, burada yapacakları kamp ile hem fiziksel hem de taktiksel açıdan maç günlerine hazırlanmayı hedefliyor.
Sırada zorlu Balkan deplasmanı var
Elemeler kapsamında milli takım, ilk ciddi sınavını 2 Temmuz Perşembe günü Bosna Hersek deplasmanında verecek. Grubun final niteliğindeki mücadelesinde ise ay-yıldızlılar, 6 Temmuz Pazartesi günü İstanbul Sinan Erdem Spor Salonu’nda İsviçre’yi konuk ederek grup aşamasını noktalayacak.
Teknik ekip, Bosna Hersek deplasmanından alınacak galibiyetin grup liderliği yolunda belirleyici olacağını öngörüyor. Oyuncuların turnuva disiplinine uyum süreci ve kamp performansı, önümüzdeki günlerde netleşecek nihai kadro yapısı için de önem taşıyor.