Haber Yazar Genel Sınav Kapısında Yaşanan Mağduriyet Adayı İsyan Ettirdi

Sınav Kapısında Yaşanan Mağduriyet Adayı İsyan Ettirdi

Yükseköğretim Kurumları Sınavı’nın ikinci aşaması olan Alan Yeterlilik Testi (AYT) için Osmaniye’de bulunan 18 yaşındaki Rümeysa İşçi, sınav binasına zamanında ulaştığını ancak görevlilerin kapıları kapatması nedeniyle içeri giremediğini öne sürdü.

Sınav Kapısında Yaşanan Mağduriyet Adayı İsyan Ettirdi
Okunma Süresi: 2 dk

Osmaniye’de AYT sınavına saniyeler kala okul kapısından içeri alınmayan Rümeysa İşçi ve ailesi, prosedürlerin katı uygulanması nedeniyle büyük bir hayal kırıklığı yaşadıklarını ifade etti.

Yükseköğretim Kurumları Sınavı’nın ikinci aşaması olan Alan Yeterlilik Testi (AYT) için Osmaniye’de bulunan 18 yaşındaki Rümeysa İşçi, sınav binasına zamanında ulaştığını ancak görevlilerin kapıları kapatması nedeniyle içeri giremediğini öne sürdü. Sınav maratonuna bir yıl boyunca yoğun bir çalışma temposuyla hazırlandığını belirten genç aday, yaşanan durumun bir ihmal ve görevli inisiyatifi mağduriyeti olduğunu savundu.

Kritik Anlarda Kapı Kapatıldı

Sınav sabahı erkenden yola çıktıklarını ancak beklenmedik trafik yoğunluğu nedeniyle okul binasına son dakikalarda varabildiklerini belirten İşçi, kapıların henüz açık olduğu bir anda görevlilerle karşı karşıya geldiğini iddia etti. İşçi, olay anını şu sözlerle aktardı: "Kapılar açıktı ve içeri girebilecek durumdaydım. Görevlilerin kendi aralarında kısa bir tereddüt yaşadıklarını gördüm. Çevredeki velilerin de beni desteklemesine ve ısrarlarına rağmen, görevliler içeri girişime izin vermedi."

Emekler Birkaç Saniyeye Sığdı

Olayın etkisinden çıkamadığını ifade eden Rümeysa İşçi, bir yıllık emeğinin birkaç saniyelik bir kararla heba olduğunu dile getirdi. Aday, sınav görevlilerine empati çağrısında bulunarak, "Kendi çocukları aynı durumda kalsa yine aynı kararı verebilirler miydi?" diyerek tepkisini dile getirdi.

Aileden Mağduriyetin Giderilmesi Çağrısı

Kızının hemşirelik hayali için staj çıkışlarında kütüphanelere giderek büyük bir özveriyle çalıştığını anlatan anne Nazife İşçi ise yaşananları haksızlık olarak nitelendirdi. Anne İşçi, sınav günü okul bahçesinde hala adayların ve velilerin bulunduğuna dikkat çekerek, yaşanan durumun kabul edilemez olduğunu belirtti. Aile, yaşanan mağduriyetin telafisi adına yetkililerden bir adım beklediklerini vurguladı.

Sınav sistemindeki katı zaman kuralı ile adayların insani durumları arasındaki denge, bu olayla birlikte yeniden tartışma konusu haline geldi. İşçi ailesi, yaşanan sürece ilişkin şikayetlerini ifade ederken, genç adayın gelecek planlarının sekteye uğramış olması büyük üzüntü yarattı.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız